Equestrum.

Toen Studio Projectie een aanvraag kreeg voor een website voor een bedrijf in de paardensector, was al snel besloten dat het paardenmeisje deze moest gaan aangrijpen. Met kennis over de paardensport had ik namelijk net even een streepje voor op de rest.

Specs

5

Klant

Equestrum

5

Rol

Interaction Designer

5

Tool

WordPress

5

Projectdatum

2021

Het project

De website van Equestrum was niet alleen slecht vindbaar, maar ook al flink verouderd. Daarnaast bleek al snel dat het verhaal ook ontbrak. Toen ik mijzelf in een gebruikersrol had gehesen kwamen er al snel allemaal vragen in mij op: Wat is Equestrum? Wat doen ze? Wat kunnen ze voor mij betekenen? Eigenlijk hele belangrijke informatie die gewoonweg ontbrak. Na wat graven bij de klant bleek dat ze hun eigen verhaal ook gewoonweg nog niet goed konden vertellen. Naast een gave nieuwe website lag hier dus ook nog een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf dan ook een sturende rol gegeven in de content en ik ben in brainstorm sessies met de klant gaan zoeken naar hun visie en verhaal.

Uiteindelijk kwam dit mooi tot stand en heb ik een vertaling kunnen maken naar de website. Contentwise heb ik de website opgedeeld en daardoor ook behapbaar gemaakt voor de klant. Deze kon zo gestructureerd de content aanleveren. Dit bleek erg belangrijk te zijn. Om alles in goede banen te leiden heb ik daarom co-creatie sessies gedaan met de klant om tegelijkertijd de website te vullen én te designen.

Make it shine

Ik heb me uiteindelijk helemaal kunnen uitleven op de branding van Equestrum. Het logo bestond al en de kleuren waren daardoor ook bepaald. Toch was de rest nog volledig in te vullen. De lijnen en cirkel uit het logo zijn de leidraad geworden van de website. Hierdoor is het meer dan alleen een huisstijl. Het begint aan te voelen als een branding.

Uit het traject bleek al snel dat Equestrum open stond voor een spannende website. Ze staan immers voor innovatie en een gewaagde keuze vonden ze daar goed bij passen. Samen met de kleurrijke elementen en vliegende vormen staat er nu een unieke website op het web te shinen, welke de klant ook nog eens uitstekend zelf kan beheren door een slim gebruik van WordPress en een scala aan zorgvuldig geselecteerde plugins.

Stylecapes

Om de stijl van de nieuwe website te pitchen bij de klant maak ik onwijs graag één of meerdere Stylescapes. Hiermee laat je de look and feel van het nieuwe brand alvast zien, maar kader je nog niets af. Wat vooral duidelijk moet worden voor de klant is de kleurstrategie, het type beeldmateriaal en verschillende design elementen die je kunt gebruiken op de website en op divers drukwerk. De klant kiest een favoriet, maar mag uiteraard ook mixen en matchen tot de optimale keuze er staat. Het grootste voordeel van deze methode is dat ik zeker weet dat ik met mijn klant op één lijn zit. Zo komen we minder snel voor verrassingen te staan tijdens het project. Bij Equestrum waren er uiteindelijk drie opties: een milde variant, een meer spicy variant en de extra spicy variant. De klant wilde voor iets unieks en gewaagds en iets wat de huisstijl naar een hoger niveau kon tillen. De extra spicy variant was dus al snel gekozen:

Mist jouw team dé Interaction Designer die dit soort websites kan ontwerpen?

Stuur me dan zeker eens een berichtje.